Які особливості характерні для словникового запасу дітей із ЗПР?

Особливості словникового запасу дітей із ЗПР відображають своєрідність пізнавальної діяльності цих дітей, обмеженість їх уявлень про навколишній світ, труднощі усвідомлення явищ, властивостей та закономірностей навколишньої дійсності. Це веде до недорозвинення мови в цілому та проблем засвоєння ними знань.

Для дошкільнят із затримкою психічного розвитку характерна несформованість процесів інтонаційної виразності мови, їх ускладнює емоційне оповідання віршів, казок. Період дитячого словотворчості в дітей із ЗПР настає пізніше і продовжується довше, ніж в дітей із нормальним розвитком.

Для дітей із затримкою психічного розвитку характерні: недостатній ступінь розвитку пам'яті, моторики, мислення, мови, уваги, а також самоконтролю. Крім того, відзначається примітивність та нестійкість емоцій, погана успішність у школі.

Діти мають фонетико-фонематичні порушення. Не вимовляють звуки з 2-3 фонетичних груп, часто замінюють їх на подібні до вимови. Спостерігаються порушення слухової диференціації звуків та фонематичного аналізу. У дітей цієї групи також відзначаються порушення письмової мови (читання та листи).