Які порушення мови можуть бути у дітей з розумовою відсталістю?

Характерною особливістю мовного розвитку дітей з інтелектуальною недостатністю є пізній розвиток мови. Різке відставання спостерігається вже в період речей вокалізацій (лепет з'являється в період від 12 до 24 місяців). Перші слова з'являються пізніше трьох років, відстає і поява фразової мови.

Порушення мови у розумово відсталих дітей мають системний характер, тобто порушуються всі компоненти мови: фонетико-фонематична сторона, лексика, граматичний устрій. Відзначається несформованість імпресивної (розуміння мови) та експресивної (активне висловлювання) мови.

Розумно відсталі діти зазвичай користуються мимовільним запам'ятовуванням, тобто запам'ятовують яскраве, незвичайне те, що їх приваблює. Довільне запам'ятовування формується вони значно пізніше — наприкінці дошкільного, на початку шкільного періоду життя. Відзначається слабкість розвитку вольових процесів.

Найпоширеніші види порушення мови:

  • Діслалія. Характеризується появою проблем із вимовою. …
  • Тахілалія. Людина дуже швидко говорить, ковтаючи звуки і роблячи недоречні паузи у реченнях. …
  • Афонія. Пацієнт завжди говорить лише пошепки. …
  • Заїкуватість. …
  • Дизартрія. …
  • Афазія. …
  • Алалія. …
  • Ринолалія.