Який тип мислення у дітей із ЗПР розвинений найкраще?

Розвиток наочно-подібного мислення повною мірою – найважливіший критерій на формування в дітей віком шкільного віку з ЗПР більш складної форми розумової діяльності.

У дітей із ЗПР виявляється відставання у розвитку всіх форм мислення. Найбільше це проявляється під час вирішення завдань із використанням словесно-логічного мислення, а найменшою мірою відстає наочно-дійове мислення.

Найбільше відставання спостерігається на рівні операцій словесно-логічного мислення, дітям складно вирішувати завдання без опори на наочність Особливі труднощі школярі із ЗПР відчувають під час встановлення логічних зв'язків між поняттями за аналогією.

Діти із затримкою психічного розвитку мають більш збережене наочно-дієве мислення; більшого порушення піддається образне мислення у зв'язку з неточністю сприйняття.