У дошкільному віці у дітей переважає механічне запам'ятовування. Саме тому фахівці рекомендують навчати дітей іноземної мови ще до школи. Адже навчання іноземної мови на 70% складається з вивчення словесної граматики (і лише 30% – структурної), де треба просто зубрити, а не розуміти.
У молодших дошкільнят переважає образна пам'ять: вони запам'ятовують те, що їх найбільше вразило Виділяють несуттєві, але яскраві ознаки предмета, а важливі, але не такі помітні, можуть залишити без уваги.
У молодших дошкільнят мимовільне запам'ятовування та мимовільне відтворення – Єдина форма роботи пам'яті. Розвиток пам'яті у дошкільному віці характеризується поступовим переходом від мимовільного та безпосереднього до довільного та опосередкованого запам'ятовування та пригадування.
Існують різні види пам'яті, що формуються в ранньому дитинстві: рухова, зорова, нюхова, смакова, дотикова, речеслухова.