Як спілкуватися із конфліктними пацієнтами?

Говоріть з пацієнтом спокійним голосом, поступово знижуючи темп і гучність мови. Завжди сприймайте агресивного співрозмовника як озброєного. Дотримуйтесь дистанції – удар може бути несподіваним. У серйозних ситуаціях зазначте наслідки, щоб схилити до співпраці.

Щоб заспокоїтись, ще раз згадайте, що пацієнт не має нічого особисто проти вас. Не уявляйте, що він зараз про вас думає. Дивіться уважно та спокійно, але уникайте погляду у вічі. Дайте людині висловитися, не сперечайтеся, інакше вона щоразу повторюватиме те, що говорила, коли її перервали.

Як спілкуватися з пацієнтами?

  1. Представляйтесь
  2. Ставте відкриті запитання
  3. Не перебивайте пацієнта
  4. Звертайте увагу на сигнали пацієнта
  5. Важливим є і медичний, і емоційний контекст
  6. Не використовуйте терміни або пояснюйте їх
  7. Не засуджуйте та не перебивайте пацієнта
  8. Запитуйте пацієнта про потреби в інформації