Як відрізнити мовні запинки від заїкуватості?

Фізіологічні запинки (ітерації) – повтори складів або звуків, явище, що часто зустрічається в мові дітей 2-5 років, зазвичай виникає у разі, коли розвиток мислення малюка 🧠 випереджає його мовні можливості. Заїкання – це порушення темпу, ритму, плавності мови, що викликається судомами м'язів мовного апарату.

За типом судом логоневроз буває клонічним та тонічним. Клонічна форма характеризується звуками, що повторюються, або цілими складами, при тонічному заїкуватості спостерігається затримка мови: дитина «застряє» на якомусь звуку і не може перейти до наступного артикуляції.

Симптоми заїкуватість у дітей

  1. дитині потрібно багато часу, щоб вимовити фразу;
  2. малюк вимовляє слова нерішуче, роблячи паузи між ними;
  3. дитина часто зупиняється, коли вимовляє речення;
  4. повторює окремі слова чи звуки, частіше на початку слова.

Основними прийомами логопедичної роботи при заїканні є дихально-голосова гімнастика, релаксація напружених м'язів артикуляції, мовні вправи з ритмізації. мови, нормалізації її темпу, вироблення виразної мовної інтонації, логоритмічні заняття