У зв'язку з цим діти не можуть (без спеціальної допомоги) опановувати рахунком, читанням, листом. Їм важко дотримуватися прийнятих у школі норм поведінки. Вони відчувають труднощі у довільній організації діяльності. Зазнані ними проблеми посилюються ослабленим станом їх нервової системи.
Для дітей з затримкою психічного розвитку характерні: недостатній рівень розвитку пам'яті, моторики, мислення, мови, уваги, і навіть самоконтролю. Крім того, відзначається примітивність та нестійкість емоцій, погана успішність у школі.
Симптоми ЗПР у дитини в 7-8 років
- агресивність та підвищена тривожність;
- проблеми з розумінням інформації;
- утруднення навичок самообслуговування;
- нестабільний емоційний стан;
- відставання комунікативних навичок.
Про вимовну сторону мови дитини можна судити лише тоді, коли в нього накопичиться значний запас слів. Час та порядок появи звуків у різних дітей неоднакові. На третьому році життя дитина має право на неправильну звуковимову.