Що характеризує будь-яку дитину із ЗПР?

Емоційно-вольова сфера дитини із ЗПР характеризується нестійкістю, лабільністю. Діти із ЗПР часто імпульсивні, агресивні, тривожні. Зазвичай вони занижена самооцінка, вони невпевнені у собі. З однолітками вважають за краще не взаємодіяти, грати на самоті.

Затримка психічного розвитку характеризується недостатнім рівнем розвитку моторики, мови, уваги, пам'яті, мислення, регуляції та саморегуляції поведінки, примітивністю та нестійкістю емоцій, поганою успішністю у школі.

Такі діти відрізняються гіперактивністю, підвищеною агресивністю, неуважністю, швидкою стомлюваністю, слабкою пам'яттю. Дитина дуже повільно розуміє, має нерозвинену уяву та вузький набір емоційних проявів, відчуває великі труднощі у спілкуванні з однолітками, тому цурається їх.

При ЗПР відбувається запізнення психічного розвитку, при якому страждають вищі психічні функції дитини, такі як увага, пам'ять, мислення та емоційно-вольова сфера. Це негативно відбивається на процесі шкільного навчання та адаптації у колективі.